چندی پیش جدول فروش هفتگی انگلستان منتشر شد که برای دومین هفته ی متوالی،بازی London 2012 در صدر قرار دارد و بازی Lego Batman 2 نیز در رده ی دوم قرار دارد.
عنوان سوم جدول هم یک عنوان المپیکی با نام Mario & Sonic Olympic و توسط Sega عرضه شده است
در ادامه می توانید جدول کامل را مشاهده کنید
1. London 2012: The Official Video Game – Sega
2. Lego Batman 2: Dc Super Heroes – Warner Bros. Interactive
3. Mario & Sonic London 2012 Olympic Games – Sega
4. Batman: Arkham City – Warner Bros. Interactive
5. The Elder Scrolls V: Skyrim – Bethesda Softworks
6. Assassin’s Creed: Revelations – Ubisoft
7. The Amazing Spider-man – Activision Blizzard
8. Battlefield 3 – Electronic Arts
10. Call Of Duty: Modern Warfare 3 – Activision Blizzard
11. Fifa 12 – Electronic Arts
12. Dead Island Goty Edition – Koch Media
13. Call Of Duty: Black Ops – Activision Blizzard
14. Risen 2: Dark Waters – Koch Media
15. Mario Kart 7 – Nintendo
16. Skylanders: Spyro’s Adventure – Activision Blizzard
17. Wwe ’۱۲ – Thq
18. Super Mario 3d Land – Nintendo
19. Kingdom Hearts 3d: Dream Drop Distance – Nintendo
20. Moshi Monsters: Moshling Zoo – Mind Candy
21. The Sims 3 – Electronic Arts
22. Grand Theft Auto Episodes – Liberty City – Take 2
23. Rayman Origins – Ubisoft
24. Skate 3 – Electronic Arts
25. Lego Pirates Of The Caribbean – Disney Interactive Studios
26. Wii Music – Nintendo
27. Max Payne 3 – Take 2
28. Kingdoms Of Amalur: Reckoning – Electronic Arts
29. Lego Harry Potter: Years 5-7 – Warner Bros. Interactive
30. Sonic Generations – Sega
31. Pokemon Conquest – Nintendo
32. Spec Ops: The Line – Take 2
33. Sniper Elite V2 – ۵۰۵ Games / Mastertronic
34. Saints Row: The Third – Thq
35. Mass Effect 3 – Electronic Arts
36. Need For Speed: The Run – Electronic Arts
37. Tiger Woods Pga Tour 13 – Electronic Arts
38. Just Dance 3 – Ubisoft
39. [prototype 2] – Activision Blizzard
40. Forza Motorsport 4 – Microsoft
![]()
سلام!
شرکت سونی بهترین بازیهای شبکه PSN را معرفی کرد.
برندگان به شرح زیر هستند:
Best PS3 Full Game: Assassin's Creed III (PS3)
Best PSN Game: The Walking Dead - Season Pass (Episodes 1 - 5) (PS3)
Best PSN Exclusive: Journey (PS3)
Best PlayStation Vita Game: Gravity Rush
Best PSP Game: Unchained Blades
Best PlayStation Classic Game: Grand Theft Auto: San Andreas (PS3)
Best Minis Game: Velocity (PS3/PSP)
Best PlayStation Move-Enabled Game: Ghost Recon: Future Soldier (PS3)
Best Competitive Multiplayer Game: Counter-Strike: Global Offensive (PS3)
Best Indie Game: Journey (PS3)
نامزدهای برترین بازیها در سومین سال انتخاب بازیهای PSN از دیدگاه کاربران Borderlands 2, The Walking Dead, Sound Shapes و Journey هستند.
بازی تحسین شده ی Journey در چندین مورد شامل بهترین بازی مستقل، بهترین بازی PSN، و بهترین بازی انحصاری PSN نامزد شده است، بازی های Borderlands 2, Assassin’s Creed III, و PlayStation All-Stars Battle Royale برای انتخاب بهترین بازی کامل رقابت می کنند.
کاربران PS3 می توانند با ورود به سایت سونی در اینجا بهترین های خود را انتخاب کنند. برندگان در تاریخ 26 فوریه معرفی خواهند شد و بازیهای برنده تا تاریخ 4 مارس برای فروش تخفیف خواهند خورد.
لیست نامزدها برای انتخاب بهترین بازیها به شرح زیر است:
Best PS3 Full Game: Borderlands 2 (PS3), Assassin's Creed III (PS3), PlayStation All-Stars Battle Royale (PS3)
Best PSN Game: Journey (PS3), The Walking Dead - Season Pass (Episodes 1 - 5) (PS3), Sound Shapes (Cross-Buy) (PS3/PS Vita)
Best PSN Exclusive: Journey (PS3), Tokyo Jungle (PS3), The Unfinished Swan (PS3)
Best PlayStation Vita Game: Gravity Rush, Super Stardust Delta, Tales From Space: Mutant Blobs Attack
Best PSP Game: Growlanser Wayfarer of Time, Unchained Blades, Ragnarok Tactics
Best PlayStation Classic Game: Legend of Dragoon (PS3/PSP), Shin Megami Tensei: Persona 3 FES (PS3/PSP), Grand Theft Auto: San Andreas (PS3)
Best minis Game: Velocity (PS3/PSP), Wizorb (PS3/PSP), Canabalt (PS3/PSP)
Best PlayStation Move-Enabled Game: Tiger Woods PGA Tour 13 (PS3), Counter-Strike: Global Offensive (PS3), Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (PS3)
Best Competitive Multiplayer Game: Counter-Strike: Global Offensive (PS3), SkullGirls (PS3), Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2013 (PS3/PS Vita)
Best Indie Game: Journey (PS3), Sound Shapes (Cross-Buy) (PS3/PS Vita), Rainbow Moon (PS3)
تا چند روز آینده بهترین بازی های سال در چهار دسته Genre Awards و Special Achievements و Platforms Awards و Final و 35 بخش به ترتیب برای کاربران به رای گذاشته می شوند و در کنار انتخاب کاربرها انتخاب مدیران انجمن نیز به نمایش در خواهند آمد.
انتقادات و پیشنهادات خود را در همین تاپیک مطرح کنید.
اخبار و تاریخ دقیق تر و سایر نکات توی همین تاپیک آپدیت میشه.
کنون زمان برای Sony سپری می شود. آن ها با معرفی PS4 توجه تمام رسانه های را به خودشان جلب کردند. این موضوع طبیعی است که همیشه نفر اول برنده می شود و Microsoft فرصت بزرگی را از دست داد. اما هنوز زمان باقی است و با توجه به اینکه رفته رفته حواس ها از کنفرانس Sony و موج هیجان انگیز آن دور می شود، Microsoft این فرصت را دوباره بدست می آورد که یک بار دیگر توجه رسانه ها را به سمت خودش جلب کند. بدون شک، 2013 سال فوق العاده ای از نظر تکنولوژی و پیشرفت های آن خواهد بود. این موضوع برای صنعت بازی بیشتر است، چرا که Gamescom ،E3 و TGS نیز در راه هستند و ما قبل از این نمایشگاه ها شاهد معرفی کنسول Microsoft در همایشی جداگانه خواهیم بود.
سال 2005 کنسول Xbox 360 در Games Convention به نمایش درآمد و با توجه به اینکه زودتر از PS3 راهی بازار شد، توانست به موفقیت های بسیار زیادی دست پیدا کند و بخش بسیاری از بازار را از آن خود کند. بازاری که نه تنها از دست نرفت، بلکه بزرگ تر شد و علاقه مندان بیشتری را به خودش جلب کرد. Microsoft با عرضه زود هنگام Xbox 360، مخصوصاً در آمریکا سود زیادی کرد و توانست نظرها را به سمت خودش جلب کند. آن ها توانستند Xbox 360 را به تنها گزینه موجود در بازار برای خرید تبدیل کنند. حال Sony با استفاده از همان استراتژی خودش را یک قدم جلوتر از آن ها قرار داده و اکنون همه منتظر این هستند که این کنسول را در اواخر سال جاری مشاهده کنند.
اما نکته جالب اینجاست که تا وقتی Microsoft کنسول Xbox 720 را معرفی نکند، نسل بعدی شروع نمی شود! این موضوع یکی از مسخره ترین سیاست های صنعت بازی به حساب می آید که در 10 سال گذشته ادامه داشته است. Microsoft چیزی نمی گوید و تنها بازی را شروع می کند، اما این استراتژی ها تفاوت های این نسل با نسل های قبلی را مشخص می کند. جان گریمز (John Grimes) یکی از اعضای سابق Microsoft می گوید: "خیلی از بازیکنانی که در UK زندگی می کنند، از مراسم Sony برای معرفی PS4 خبر نداشتند." این موضوع باز هم نشان دهنده ضعف تبلیغاتی این کمپانی بزرگ است که روئسای Sony بارها از آن گله مند بودند.
گریمز می گوید: "Sony و کاز هیرایی (Kaz Hirai) برای اینکه دیگر با مشکلات زمان عرضه PS3 روبرو نشوند، این کنسول را زودتر معرفی کردند. PS4 اکنون در صدر اخبار قرار دارد و همه این را می دانند. Sony برای اینکه بتواند زودتر کنسولش را راهی بازار کند، 6 سال منتظر این لحظه ماند." اما در نمایش آن ها یک مشکل اساسی وجود داشت و آن هم عدم حضور خود کنسول اصلی بود. این کار در کنفرانس Nintendo نیز رخ داد و انتقادهای زیادی را به همراه آورد. Nintendo نیز برای اولین بار کنترلرهای Wii U را نمایش داد و بعداً خود کنسول را نشان داد. این اتفاقی است که برای Sony و PS4 نیز رخ داده است. هر چقدر هم که نمایش آن ها عالی بود، اما خیلی ها می خواستند که خود کنسول را مشاهده کنند.
اینجاست که Microsoft می تواند از این فرصت به سود خود استفاده کند. نسل بعد برای Sony آغاز شده و هنوز برای Microsoft شروع نشده است. یکی از انتقادهایی که به مراسم معرفی PS4 شد، این بود که ضعف در خلاقیت در این مراسم مشهود بود. معرفی کردن بازی های مختلف همه را شکه کرد و این موضوع بسیار خوبی بود، اما نسل بعد در کنار بازی های بسیار زیادش باید خلاقیت های تازه ای را به نمایش دربیاورد. حال اینجا Microsoft است که می تواند از این انتقادها به نفع خود بهره ببرد. اکنون اولین ذهنیت های نسل بعد را Sony شکل داده و آن ها به خوبی توانستند Nintendo را از نسل بعد کنار بزنند.
با توجه به شایعاتی که درباره کنسول Durango شنیده شده بود و آن چیزی که Sony برای PS4 معرفی کرده، کنسول PS4 در سطح بالاتری از کنسول بعدی Microsoft قرار می گیرد. پس همه منتظر هستند تا ببینند که آیا سخت افزار Xbox بعدی همانند PS4 قوی تر است یا نه. طراحی کنسول ها به سبک PC باعث شده که بتوان دستگاه های قدرتمندی را با قیمت ارزان تر راهی بازار کرد. مخصوصاً زمانی که کار ساخت آن را AMD به دست می گیرد و NVIDIA کنار می رود. این دقیقاً همان استراتژی ای است که Microsoft برای Xbox 360 به کار برد و اکنون Sony از آن برای PS4 استفاده می کند. موضوع جالب اینجاست که Sony اینبار بجای اینکه کنسولش را در ژاپن معرفی کند، در آمریکا به نمایش درآورد.
آن ها می دانند که قدرت رسانه ای در آمریکا قوی تر از هر نقطه دیگر دنیا است. البته یک روز پس از نمایش PS4 اتفاقی رخ داد که باز هم برای Nintendo رخ داده بود. سهام Sony پس از معرفی PS4 کاهش 2 تا 3 درصدی داشت و درست است که در اندازه های کاهش سهام Nintendo نبود، اما کاهش سهام Sony در آمریکا و ژاپن باعث شد تا باز هم نبود مدل نهایی PS4 مورد سوال قرار بگیرد. کنترلرهای PS4 بسیار جالب به نظر می رسند. آن ها به خوبی نقاط قوت کنترلرهای Xbox 360 با نقاط قوت کنترلرهای PS3 ترکیب کردند و نتیجه آن، کنترلرهای بسیار زیبای PS4 شده است. یک صفحه لمسی، تغییر Stickها و دکمه های L2 و R2 این کنترلر را بسیار دوست داشتنی کرده است.
نسل بعدی Xbox تا چند ماه آینده ناپیدا است و یکی ازکارمندان سابق Microsoft می گوید که Xbox بعدی آن چیزی نیست که تا کنون درباره آن شنیده اید. Microsoft هنوز نه نام آن را اعلام کرده و نه هنوز سوار کشتی نسل بعد نشده است. تیم Xbox بدون شک در ماه آپریل حرف های زیادی برای گفتن دارند. به احتمال زیاد، اینبار فیل هریسون (Phil Harrison) را روی صحنه Microsoft مشاهده می کنیم که از Xbox 720 صحبت می کند. فردی که 7 سال پیش روی صحنه Sony کنسول PS3 را معرفی کرد، اما همان طور گفتیم، این چند ماه برای Sony خواهد بود و این زمان تا معرفی Xbox بعدی ادامه خواهد داشت. حال باید دید که راند بعدی به چه صورت پیش خواهد رفت و Microsoft همانند Sony دست به چه ریسک هایی می زند.
منبع:پردیس گیم
به نام پروردگار پاک و مهرباندرود بر تمام دوستان
خوب در سایت های مختلف تحلیل های مختلفی از سخت افزار PS4 و قدرت احتمال اون ارائه شده است...من هم تصمیم گرفتم نگاهی به این بحث ها بیاندازم و تحلیلی کوتاه و خلاصه شده ارائه بدم. قبل از هر چیز به اطلاعات زیر نگاهی بیاندازیم(این اطلاعات در بیشتر سایت ها درج شده است و به احتمال فراوان همان مشخصات کنسول بعدی سونی خواهد بود):
- Orbis contains eight Jaguar cores at 1.6GHz, arranged as two "clusters"
- Each cluster contains 4 cores and a shared 2MB L2 cache
- 256-bit SIMD operations, 128-bit SIMD ALU
- SSE up to SSE4, as well as Advanced Vector Extensions (AVX)
- One hardware thread per core
- Decodes, executes and retires at up to two intructions/cycle
- Out of order execution
- Per-core dedicated L1-I and L1-D cache (32Kb each)
- Two pipes per core yield 12,8 GFlops performance
- 102.4 GFlops for system
Graphics Core:
- GPU is based on AMD's "R10XX" (Southern Islands) architecture
- DirectX 11.1+ feature set
- 18 Compute Units (CUs)
- Hardware balanced at 14 CUs (4 dedicated to Compute)
- Shared 512KB of read/write L2 cache
- 800MHz
- 1.843 Tflops, 922 GigaOps/s
- Dual shader engines
- 18 texture units
- 8 render backends
Memory:
- 2X 4GB unified system memory, 176GB/s
- (3.5GB (7 GB) available to games (estimate
Storage:
- High speed Blu-ray drive (single-layer 25GB or dual-layer 50GB discs)
- Partial constant angular velocity (PCAV)
- Outer half of disc 6x (27 MB/s)
- Inner half varies, 3.3x to 6x
Networking:
- 1Gb/s Ethernet, 802.11b/g/n WiFi, and Bluetooth
Extra Hardware:
- Audio Processor (ACP)
- Video encode and decode (VCE/UVD) units
- Display ScanOut Engine (DCE)
- Zlib Decompression Hardware
سونی در کنسول نسل چهارم خود بر خلاف گذشته از معماری نزدیک به PC استفاده کرده است و از DX 11 نیز پشتیبانی می کند که این ضمن راحت تر کردن ساخت بازی، هزینه تمام شده را نیز کمتر می کند. البته PC ها از دستورالعملهای متعددی پشتیبانی می کنند، چرا که عملا یک مولتی ست(وسیله ی همه کاره) هستند ولی کنسول فقط از یک سری دستورالعمل خاص پشتیبانی می کند و همین هزینه نهایی را کاهش و کیفیت بازی در کنسول را نسبت به نوع سخت افزار در مقایسه با PC افزایش می دهد. در زیر به بررسی جزئیات رم و پردازنده های گرافیکی و اصلی سیستم PS4 می پردازیم:
RAM
شاید مهمترین بحث ها در باره PS4 همین حجم رم و نوع ان هست... 8 گیگابیت رم از نوع GDDR5 ... منتها هنوز فرکانس آن مشخص نیست...مسلما فرکانس رم PS4 نباید در حد کارت های گرافک روز باشد، چرا که در آن صورت قیمت محصول نهایی به شدت افزایش پیدا می کند... با توجه به برخی شایعات کنسول بعدی سونی دارای فرکانس 800 مگاهرتز معادل فرکانس موثر 3200 مگاهرتز می باشد... اگر بخواهیم ان را با یک کارت گرافیک خوب امروز مقایسه کنیم می توانیم فرکانس موثر کارت 7870 را نظاره کنیم...فرکانس این کارت گرافیک حدود 4800 مگاهرتز هست.فراموش نشود که 7870 از دو گیگابایت حجم رم برخوردار است و PS4 دارای 8 گیگ رم...البته برخی هم مدعی هستند که فرکانس PS4 بیش از 4000 مگاهرتز می باشد!
با توجه به بهینه سازی و مچ شدن سخت افزار PS4 مسلما فرکانس 3200 مگاهرتزی عددی عالی هست...ضمن اینکه این مقدار رم فقط برای تراشه گرافیکی نیست و پردازنده اصلی نیز از آن استفاده می کند.به عبارت دیگر بر خلاف رایانه های شخصی که دارای رم سیستم و رم گرافیکی هستند، در کنسول PS4 فقط یک رم وجود دارد که CPU و GPU مشترکا از ان استفاده می کنند.
شاید بپرسید که GDDR5 چقدر در بهبود کارایی تاثیر دارد! پاسخ سوال ساده هست... سرعت پردازش GDDR5 بسیار بیشتر از DDR3 مرسوم در مادربورد های PC و یا GDDR3 موجود در کارت گرافیک های چند نسل قبل هست. مثلا کارت گرافیک GTS250 شرکت انویدیا از GDDR3 استفاده می کرد و حداکثر فرکانس رم آن به 2200 مگاهرتز می رسید! اما الان GTX680 با ساتفاده از GDDR5 فرکانسی بیش از 6000 مگاهرتز به ارمغان می آورد. استفاده از GDDR5 علاوه از افزایش فرکانس، زمان تاخیر کمتر در پردازش اطلاعات و در نتیجه پهنای باند بسیار بیشتر و توان پردازشی بالاتری به همراه دارد.
بر اساس اطلاعات سایت یورگیمر پهنای باند حافظه های رم کنسول PS4 حدود 176 گیگابایت می باشد که رقم بسیار بسیار بالایی است. هر رم DDR3 رایانه های شخصی با فرکانس 1600 مگاهرتز پهنای باندی حدود 12 گیگ بر ثانیه را فراهم می کنند که در مقایسه با پهنای باند 176 گیگی رم های PS4 بسیار ناچیزند!
GPU
نگاهی به طراحی کلی کنسول نسل بعد سونی و نزدیکی معماری آن به رایانه های شخصی
تراشه گرافیکی به کار رفته در کنسول PS4 از معماری AMD بهره می برد. البته دقیقا مشخص نیست که قدرت و مدلش چیست. اما احتمالا از معماری جدید GCN 2 بهره می برد که قرار است در سری 8000 شرکت AMD استفاده شود. معماری GCN قدرت بالایی در پردازش دایرکس 11 دارد .در نمایش برخی بازی های ساخته شده مثل Deep Down به وضوح استفاده از تسلیشن و AI که فناوری های خاص دایرکس 11 هستند استفاده شده که کیفیت بالایی نیز در گرافیک به وجود اورده است.
طبق گفته های سایت IGN پردازنده گرافیکی بر پایه ی کارت 7670 می باشد! و البته از تراشه موجود در APU نیز بهره می برد که قدرت گرافیکی را بالا میبرد. ناگفته نماند که کارت گرافیک مربوط نسخه بهینه شده ی آن می باشد و شاید هنگام عرضه مدل ان به کارتی از سری 8000 تغییر کند. کارت گرافیک 7670 دارای پهنای باندی معادل 64 گیگابایت بر ثانیه هست. این تراشه گرافیکی مورد استفاده در PS4 توان پردازش تصاویری با ابعاد بالاتر از 1080 را دارا می باشد و مطمعنا می تواند فیلمهای با کیفیت وحشتناک 4K را نیز اجرا کند.
اگر کارت 7670 را با کارت 7600 انویدیا که در PS3 مورد استفاده قرار گرفت مقایسه کنیم متوجه می شویم که قدرت گرافیکی کنسول نسل بعد سونی حدود 6 برابر بیشتر است. که با توجه به بهینه سازی و برخی فناوری جدید و استفاده از GCN 2 می تواند تا مرز 10 برابر هم پیش رود.
ناگفته نماند که AMD در تراشه گرافیک این کنسول چند فناوری انحصاری و کاملا جدید قرار داده که می تواند ضمن پردازش بهتر برخی پارامترهای گرافیکی مثل AA را با فشار کمتر روی تراشه فعال کند.
ناگفته نماند برخی مدعی هستند کارت مورد استفاده در PS4 از سری 7700 می باشد! حتی برخی به 7850 هم چشم دوخته اند! که البته این اخری دور از ذهن هست.
جزئیات بسیار زیاد و استفاده گسترده از پارمترهای گرافیکی در این تصویر از بازی کیلزون به خوبی مشخص هست
CPU
پردازنده اصلی کنسول PS4 به گفته IGN مدل A8 3850 از سری تریتنتی می باشد... این یک APU با فرکانس 2.9 گیگاهرتز می باشد که دارای 4 هسته پردازشی و یک تراشه کوچک گرافیکی هست. اما نکته ی عجیب این هست که سونی رسما اعلام کرد از یک پردازنده 8 هسته ای در PS4 استفاده خواهد کرد! تنها سری FX 8000 هستند که هشت هسته ای هستند! اما انها APU نیستند.شاید دو APU مدل 3850 در کنار یکدیگر قرار گرفته است. پس مسلما پردازنده سونی باید یک مدل سفارشی باشد که AMD مخصوص PS4 ساخته و در حال توسعه هست.
در برخی منابع گفته شده فرکانس پردازنده PS4 حدود 1.6 تا 1.9 گیگاهرتز می باشد.انها مدعی شدند که AMD از معماری نوین جگوار به جای بوبکت استفاده می کند. معماری جگوار شرکت AMD مسیر بهینه شدن پردازنده های ترینتی را می پیماید. البته ناگفته نماند در پردازنده جگوار PS4 برخی دستورالعمل های پردازشی و همچنین بخشی از حافظه ی نهان تراشه حذف می شوند. چون کنسول نیازی به آنها ندارد و از طرفی با حذف این موارد هزینه ی نهایی کمتر میشود! با توجه به اینکه AMD حدود 3 سال پیش گفته بود که در حال کار بر روی پردازنده نسل بعد کنسولهاست مطمعنا باید تراشه ای قوی و منحصر به فردی را نمایش دهد.
نسل جدید پردازنده های ترینتی علاوه بر دستورالعمل های X86 دستور العمل های مربوط به تراشه های ARM را هم پشتیبانی می کنند. باید دید این وضعیت در کنسول PS4 چگونه خواهد بود.
طبق گفته خود AMD در سال 2013 از پردازنده های KAVERI رونمایی خواهد کرد که به احتمال زیاد همان تراشه مورد استفاده در PS4 خواهند بود.
پیشرفت نسل سوم APU شرکت AMD که در PS4 مورد استفاده قرار می گیرد
وسایل جانبی این کنسول هم به نظر عالی می آید...یک دسته مجهز به صفحه لمسی کوچک همراه با روکش منیزیومی و برجسته بخش زیرین برای جلوگیری از عرق کردن دست و ارگونومی تر شدن آن و همچنین کیفیت بسیار بالای ساخت این وسیله که هر کسی با دیدن دسته ی PS4 عاشق ان میشود. چراغ LED جلوی ان می تواند وضعیت باتری و کیفیت ارسال بی سیم اطلاعات و غیره را نشان دهد. PS EYE های جدید را نیز باید به مجموعه PS4 اضافه کنید که البته هنوز از قابلیت های آن اطلاعاتی در دسترس نیست. سونی گفته که می توانید از MOVE هم در PS4 استفاده کنید. استفاده از درایو بلوری با 3 برابر سرعت PS3 و چند پورت USB3 و درگاه HDMI 1.4 و چندین امکانات دیگر.درایور بلوری PS4 می تواند تا 50 گیگ اطلاعات را در خود نگاه دارد که با توجه به هارد 500 گیگی(احتمالا) درونی PS4 و پشتیبانی از هاردهای خارجی گزینه ی خوبی هست. البته هنوز باید منتظر ماند. راستی شما همچنان می توانید از بازیهای دسته دوم هم استفاده کنید.
دسته زیبا و با کیفیت PS4 ... البته باید منتظر وسایل جانبی بیشتر باشیم
پشتیبانی جدی از ابعاد تصویری 1080 برای PS4 یک نکته حائز اهمیت هست به خصوص وقتی نمایش تصاویر سه بعدی نیز در این کنسول بهینه تر از گذشته شده اند.قدرت نمایش 4K برای فیلم ها نیز خارق العاده هست که البته بیشتر یک سیاست بازاریابی و مانور روی قابلیت های کنسول جدید هست و در عمل کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. گرافیک بازی Deep Down که به گفته بسیاری از دوستان شبیه یک دموی CG بود تنها روی کیت اولیه PS4 و ان هم قبل از عرضه ی ان اخته شده است. گرافیک بازی Killzone shadow fall بسیار بالا بود. جالب است که Guerilla گفت که در این بازی تنها 2 گیگابایت از فضای رم مورد استفاده قرار گرفت. اینها نشان میدهند که با گذشت زمان گرافیک بازی ها می تواند بسیار بالاتر نیز رود. با امدن PS4 و بهینه شدن موتور ها و نرمافزارها با آن و با تجربه تر شدن بازیسازان و آشنا تر شدن با معماری نسل جدید باید منتظر گرافیکی بیش از این هم بود. هر چند نمایش دموی Unreal Engine 4 روی PS4 ضعیف تر از ان چه روی یک PC دیده بودیم بود، میزان جزئیات و ذرات معلق و کیفیت سایه زنی و حجم بافت ها در نسخه PC بالاتر از نسخه PS4 است. اما باز هم چیزی از توانایی های PS4 کم نمی کند. چرا که یک PC قدرتمند قیمتی بیش از 2000 دلار دارد و PS4 نهایتا 500 دلار قیمت دارد. به خصوص انکه دموی UE4 با یک GTX 680 به نمایش درامد که به تنهایی 500 دلار قیمت دارد.
مقایسه دموی UE4 روی PC و PS4 ... تصویر بالایی مربوط به PC و پایینی مربوط به PS4 است ... جزئیات و سایه زنی در نسخه PC بهتر از نسخه PS4 است.
با توجه به معماری PS4 و پشتیبانی از X86 و دایرکس 11 مطمعنا بازیهای مولتی بین PC و PS4 و یا دیگر پلتفرم ها کیفیت بهتری روی PS4 با انچه روی PS3 دیدیم خواهد داشت. چرا که اصولا PS3 از یک معماری متفاوت و بدون دایرکس (Open Gl) بهره می برد که به همین دلیل بیشتر بازیهای مولتی بین x360 و ps3 به نفع کنسول ماکروسافت بهینه میشد. خوشبختانه با تغییر معماری این مشکل برطرف خواهد شد.
ناگفته نماند که محدودیت رم و ضعف پردازنده در نسل هفتم به شدت به گسترش هوش مصنوعی آسیب زد. باگهای فراوانی که در برخی بازیها می بینید و یا NPC های بی فایده و تکراری را می توان تا حد زیادی به گردن محدودیت رم و پردازنده ی این نسل انداخت. در نسل اینده با 8 گیگ رم باید منتظر یک انقلاب در عرصه هوش مصنوعی نیز بود.
بازیهای نسل بعد احتمالا قیمتی بین 60 تا 80 دلار را خواهند داشت. یکی از مدیران EA گفته بود که قیمت بازیهای نسل بعد باید 70 دلار باشد. البته خود سونی تمایل به همان قیمت 60 دلار که در این نسل هم جاری بود را ابراز داشته است.گروهی معتقد به قیمت 100 دلاری بازیهای نسل بعد نیز هستند! که کمی دور از ذهن است. قیمت خود کنسول هم باید بین 400 تا 500 دلار باشد. برخی قیمت آن 400 دلار و برخی 450 و البته گروهی هم 500 دلار اعلام کردند اما خود سونی هیچ حرفی در این مورد نزده است. چون ما اطلاع دقیقی از سخت افزار کنسول نداریم نمی توانیم نظری در این زمینه بدهیم و همه حرفها حدس و گمان هست.
تاریخ عرضه این کنسول هم تعطیلات کریسمس در نظر گرفته شده است.تا آن وقت هم منتظر کنسول نسل بعد ماکروسافت باشید و هم اخبار بیشتر از PS4 ...
کیت توسعه PS4 با نام مستعار Orbis...
Spoiler
با تشکر...بدرود
منابع:
http://reviews.cnet.com/ps4/
http://www.eurogamer.net/articles/df...-playstation-4
http://www.t3.com/news/sony-playstat...d-release-date
http://www.pcworld.com/article/20291...-compete-.html
http://www.dsogaming.com/news/unreal...-pc-ps4-demos/
و... .
درود.
آقای Paul Thurrott که یک وبلاگ نویس و در عین حال یک ویراستار می@باشد، بیشتر محبوبیت خود را پیرامون نوشته هایی که پیرامون نسل بعد کنسول ها ارائه کرده بود مدیون است. وی که پیش تر در سخنان خود بیان کرده بود نسل بعد کنسول ماکروسافت در 21 ماه May نشان داده میشود و درست نیز از آب در آمد در جدیدترین مطالب خود توضیحات جالبی پیرامون قیمت و مشخصات این کنسول ارائه کرده است که در زیر شاهد آنها هستید.
- آقای Paul Thurrott اذعان کرد: زمان مشخص شده برای معرفی کنسول نسل بعد ماکرو بسیار خوب است و این شرکت بعد از معرفی پلتفرم جدید خود؛ اطلاعات کامل و جامع تر را در ماه جون در کنفرانس E3 خواهد داد.
- کنسول نسل بعد ماکرو، به گفته ایشان در اوایل ماه November روانه بازار میشود. این دستگاه به دو صورت میباشد، مدل نرمال آن قیمتش 499 دلار است و مدل دیگر 299 دلار است که برای خرید این نوع باید دو سال اکانت Xbox Live طلایی به همراه ماهانه 10 دلار پرداخت نمایید.
- سیستم عامل کنسول نسل بعد ماکروسافت مبتنی بر ویندوز جدید این شرکت یعنی Windows 8 کار میکند.
- دستگاه دارای Blu-ray رام است که پیش تر نیز این مطلب اذعان شده بود.
- کنسول طبق منابعی اقای Thurrott باید به اینترنت متصل باشد( هنوز بسیاری این مطلب را باور ندارند و برخی منابع اذعان میکنند این ویژگی در این کنسول وجود ندارد)
- در اخر نیز سخنانی پیرامون مدل جدید Xbox 360 به میان آمده است. این مدل که با اسم رمز Stingray شناخته میشود گفته می شود از مددل ها فعلی بازار ها الان بسیار ارزانتر میباشند.
درود.
در چند هفته مانده به معارفه کنسول نسل بعد شرکت ماکروسافت، امروز خبر جدیدی پیرامون استودیو Respawn Entertainment به گوش رسید که بیربط به این شرکت نیست. همانطور که مطلع هستید این شرکت در حال ساخت اولین بازی جدید خود است، و از قرار معلوم این عنوان فقط در حال حاضر برای Xbox 360 و کنسول نسل بعد شرکت ماکرو در نظر گرفته شده است.
این اطلاعات را سایت معتبر Kotaku از یکی از منابع آگاه خود بدست آورده است. این خبرگذاری اعلام کرده است عنوان جدید Respawn یک بازی است (گفته میشود نام بازی Titan است) که فقط برای دو پلتفرم 360 و کنسول نسل بعد ماکروسافت در نظر گرفته شده است و خبری از آمدن این بازی برای PS3 , PS4 , Wii U و PC نیست. اطلاعاتی از این بازی که سایت Kotaku آن را منتشر کرده است.
- این سایت اعلام کرده است بازی به صورت always-online multiplayer shooter میباشد.
- بازی با موتور گرافیکی شرکت Valve یعنی Source Engine در حال ساخت است.
- گفته میشود داستان بازی Titan نبرد بین Davids و Goliathsـها را روایت میکند. Davids ها سربازارنی هستند که کاملا از نظر سلاحی و نظامی مسلح هستند و Goliaths ها نیز از قرار معلوم اسکلتهای بسیار غول پیکری میباشند.
- بازی باید به صورت دائم به اینترنت وصل باشد و گویا گزینه افلاین در بازی موجود نمیباشد.
- استودیو Respawn Entertainment فقط نسخه نسل بعد کنسول ماکرو را میسازد و نسخه 360 این بازی توسط شرکتی دیگر در حال ساخت است.
- گفته میشود بازی دارای بخش مولتیپلیر بسیار قوی است و همچنین در تیتان بخش داستانی نیز وجود دارد.
در حال حاضر اطلاعات بدست آمده از این بازی این موارد بودند؛ حال باید دید در آینده و در مراسم معارفه کنسول نسل ماکرو خبری از این بازی خواهد شد یا خبر.
polygon

درود.
هنوز جای پای کنسول Wii U در صنعت بازی خشک نشده بود که امروز هکرها اعلام کردند این کنسول را توانستهاند هک کنند. این تیم که همان گروهی است که Wii را هک نموده، در ارسال خبری در سایت eurasia اذعان کردهاند:
بله این حقیقت دارد (هک) ما در حال حاضر به طور کامل توانستیم رمزگذاریی که بر روی Wii U drive و فایلهای سیستمی این دستگاه و هر چیزه دیگری که نیاز به کلید داشت را بشکنیم. برای اطلاعات به روزتر منتظر ما باشید.
هنوز طریقه این هک به رسمی از سوی این گروه مشخص نشده است ولی چیزی که مشخص است در آنده نزدیک به گفته این تیم بازیهای کپی بر روی کنسول Wii U قابل اجرا خواهد بود. در حال حاضر این تمام اطلاعاتی بود که از این گروه منتشر شده است و باید دید شرکت Nintendo در قبال این خبر چه واکنشی نشان میدهد.
این گروه برای اجرا بازیها این کنسول شبیه ساز درایوری با نام Wiikey U طراحی کرده است که اجازه میدهد شما تمام بازیها Wii U را با یک USB اجرا نمایید.
* Play your WiiU and Wii games from any USB media!
* Compatible with all WiiU models and regionsD
* User friendly intuitive interface
* No soldering required
* Multi-language support
* Supports most popular file systems, including EXT4/3/2, Max OS X, and NTFS
* Powerful embedded Linux system
* High-speed USB2 interface
* Firmware and FPGA fully in-system updatable from USB media
* Recovery mode – it is always possible to recover from a bad flash
* Stylish USB remote with powered USB hub and charger function
* Bulletproof high quality hardware (not manufactured in China!)
هنوز جای پای کنسول Wii U در صنعت بازی خشک نشده بود که امروز هکرها اعلام کردند این کنسول را توانستهاند هک کنند. این تیم که همان گروهی است که Wii را هک نموده، در ارسال خبری در سایت eurasia اذعان کردهاند:
بله این حقیقت دارد (هک) ما در حال حاضر به طور کامل توانستیم رمزگذاریی که بر روی Wii U drive و فایلهای سیستمی این دستگاه و هر چیزه دیگری که نیاز به کلید داشت را بشکنیم. برای اطلاعات به روزتر منتظر ما باشید.
هنوز طریقه این هک به رسمی از سوی این گروه مشخص نشده است ولی چیزی که مشخص است در آنده نزدیک به گفته این تیم بازیهای کپی بر روی کنسول Wii U قابل اجرا خواهد بود. در حال حاضر این تمام اطلاعاتی بود که از این گروه منتشر شده است و باید دید شرکت Nintendo در قبال این خبر چه واکنشی نشان میدهد.
این گروه برای اجرا بازیها این کنسول شبیه ساز درایوری با نام Wiikey U طراحی کرده است که اجازه میدهد شما تمام بازیها Wii U را با یک USB اجرا نمایید.
* Play your WiiU and Wii games from any USB media!
* Compatible with all WiiU models and regionsD
* User friendly intuitive interface
* No soldering required
* Multi-language support
* Supports most popular file systems, including EXT4/3/2, Max OS X, and NTFS
* Powerful embedded Linux system
* High-speed USB2 interface
* Firmware and FPGA fully in-system updatable from USB media
* Recovery mode – it is always possible to recover from a bad flash
* Stylish USB remote with powered USB hub and charger function
* Bulletproof high quality hardware (not manufactured in China!)
طبق آخرين گزارشات illumiroom (اتاق روشن!!) كه ظاهراً از كينكت2 و يك پروژكتور براي تركيب دنياي مجازي (دنياي بازيها) و واقعي استفاده ميكنه شايد بخشي از پروژه next xbox مايكروسافت باشه. بدين ترتيب محتواي داخل فضاي بازي ميتونه قدم به اتاقي بذاره كه دارين توش بازي ميكنين!!! اينكار بدين صورت انجام ميشه كه مشخصات ظاهري و فيزيكي اتاق توسط كينكت اسكن شده و بر اساس اطلاعات حاصل از اسكن توسط پروژكتور و به صورت real time با تابش نور فضاي داخل اتاق تغيير پيدا كرده و شبيه محيط داخل بازي ميشه!!! علاوه بر اين افكت هايي نظير انفجار،بارش برف و غيره هم مي تونه اجرا بشه. مايكروسافت قراره اطلاعات بيشتري را در مراسم CHI (changing perspectives) كه در پاريس از تاريخ 27 آپريل تا 2 مي برگزار ميشه (در حال حاضر اين مراسم در حال برگزاريست) ارائه بده. اين موارد فعلا در حد يك طرح (concept) هست و سوال اينجاست كه آيا واقعا مايكروسافت قصد داره در مراسم رونمايي از كنسول بعديش اين تكنولوژي هم به عنوان يك آپشن معرفي كنه يا نه.
eurogamer.net
تعداد صفحات : 7
اطلاعات کاربری
آرشیو
آمار سایت