loading...
نمایشگاه ریاضی
Armin بازدید : 68 دوشنبه 08 اسفند 1390 نظرات (0)

توجه   توجه

از شما خواهش می کنیم به ما به عنوان وبلاگ برتر رای دهید

روی لینک زیر کلیک کنیدوپس از باز گشایی صفحه جدید روی گزینه voit کلیک کنید

فقط ۱۰ ثانیه طول میکشه

Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه


سیستم نظر سنجی سایت افتتاح شد

نام:کیفیت وسرعت قالب

مکان:بالای آمار گیر سایت

توضیح:از شما بازدید کننده محترم خواهشمندیم در این نظر سنجی شرکت نمایید

ali بازدید : 166 دوشنبه 24 بهمن 1390 نظرات (0)

به پاس استقبال شما عزیزان از این وبلاگ


دانلود کده (نمایشگاه ریاضی)افتتاح شد


نرم افزار های مورد نیاز


نرم افزار pdf reader9.4.0 مورد نیاز برای مشاهده کتاب ها

پسورد: www.p30download.com

دانلود - 26.4 مگابایت | لینک کمکی
سایت سازنده لینک منبع


نرم افزار flash player 11 برای اجرای بازی ها


دانلود نرم افزار مخصوص كليه ويندوزها - 3.04 مگابايت | لينک كمكي
 پسورد فايل زيپ : www.asandownload.com

کتاب ها


کتاب شماره ۱:شگفتی های ریاضی با حجم ۳۲۲ کیلو بایت

download

کتاب شماره۲:فرمول های ریاضی(متن به زبان انگلیسی) با حجم ۳۷۰ کیلو بایت

بازی ها


این بازی ها به صورت فایل فشرده می باشد و برای استفاده از آنها بایستی توسط نرم افزار های فشرده سازی مانند winrar یا 7-zip ویا غیره آنها را از حالت فشرده خارج کنید.این نرم افزار را می توانید از همین سایت دانلود کنید.


۱-مخصوص دانش آموزان راهنمایی


هدف صحیح : در این برنامه آموزشی شما با جمع و تفریق بردارها آشنا خواهید شد. روش بازی به این صورت است که روی محور یک تیر می بینید که نشان دهنده یک بردار است، جمع و تفریق متناظر با آن را وارد کنید. اگر همه پاسخ های شما درست باشد تیر درست وسط هدف می نشیند.     دانلود


نگهبان پایگاه : در این برنامه آموزشی شما جمع و تفریق اعداد صحیح را آموزش خواهید دید، روش کار به این صورت است که، باید مواظب باشید بمب ها به نیروگاه های هسته ای شما اصابت نکند. معیار کسب امتیاز، مدت زمان ماندن شما در بازی و انهدام بمب های بیشتر است. برای تغییر مکان نگهبان پایگاه به سمت چپ و یا راست، باید پاسخ همان سمت را وارد کنید. سپس کلید ENTER را انتخاب کنید. هر انهدام بمب یک امتیاز دارد. برای شلیک به بمب از کلید SPSCE استفاده نمایید. هر ۱۰ شلیک درست باعث سرعت بیشتر سقوط بمب و افزایش امتیاز دارد.         دانلود


جویندگان طلا : در این برنامه آموزشی شما با جمع بردارها آشنا خواهید شد. روش بازی به این صورت است که از نقطه (۰,۰) شروع کنیدو مختصات یک بردار را وارد کنید. برای دیدن نقطه انتهای بردار دکمه Space را بزنید. با انتخاب دکمه Enter بردار رسم می‏شود. با توجه به جهت های پیکان ها بردار بعدی را رسم نمایید. اگر یکی از علامت ها ناپدید شد به این معنی است که X یا Y را درست وارد کرده اید. آنقدر ادامه دهید تا انتهای بردار به طلای مخفی برخورد کند. شما باید ده قطعه طلا پیدا کنید.         دانلود


راز صندوق : در این برنامه آموزشی شما با جمع اعداد صحیح آشنا خواهید شد. روش بازی به این صورت است که حاصل جمع دو عدد صحیح را محاسبه و روی پاسخ درست کلیک کنید. اما مواظب باشید چون هر پاسخ نادرست آتش را به صندوق گنج نزدیک می‏کند. فراموش نکنید که سرعت عمل شما بسیار مهم است.         دانلود


غار مبنا : در این بازی آموزشی شما با مبناهای متفاوت نمایش اعداد آشنا خواهید شد. روش بازی به این صورت است که با کلیدهای جهت‏نما حرکت کنید. تبدیل مبنای پایین صفحه را انجام داده و سفینه را به سمت پاسخ درست هدایت کنید. هر پاسخ درست یک امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط یک امتیاز منفی دارد. مراقب زمان هم باشید.    دانلود


سبقت آزاد : در این برنامه آموزشی شما با ضرب و تقسیم اعداد آشنا خواهید شد. روش بازی به این صورت است که برای حرکت اتومبیل به سمت راست و یا چپ باید به سؤال همان سمت پاسخ دهید، سپس کلید SPACE را فشار دهید.       دانلود


شیرجه صحیح : در این برنامه آموزشی شما با جمع، تفریق، ضرب و همچنین تقسیم اعداد صحیح آشنا خواهید شد. روش بازی به این صورت است که ابتدا عدد اول را طوری انتخاب کنید که مجموع آنها بر سه بخش پذیر باشد. سپس میانگین آنها را وارد کنید و دکمه اجرا را فشار دهید. شما فقط ۵ دقیقه فرصت دارید.        دانلود


پرواز با بالن : در این برنامه آموزشی شما توان و ضرب اعداد توان دار را آموزش خواهید دید، روش کار به این صورت است که، به سطح بازی، نوشته کنار آن و عبارت نوشته شده روی سبد بالن توجه کن. روی پاسخ صحیح کلیک کنید. مراقب باشید با لیزر برخورد نکنید.      دانلود


۲-برای همه مقاطع(بازی های زیر با حجم بسیار کم بین 30 تا 70 کیلو بایت می باشد.)


برای دانلود بازی ها روی اسم بازی ها کلیک کنید و پس از دانلود آنها را از حالت زیپ (فشرده) خارج کرده و بازی نمایید :


۱- کسر و تقسیم : با انجام این بازی آموزشی شما مفهوم تقسیم اعداد در ریاضیات و همچنین مفهوم ضرب عدد در کسر را به خوبی درک خواهید نمود. شما تنها کافیست حاصل تقسیم عبارت ریاضی را داخل کادر نوشته و سپس بر روی دکمه تایید کلیک نمایید.


۲ - الگویابی اعداد : با انجام این بازی آموزشی شما با مرتب سازی اعداد از بزرگ به کوچک و برعکس آشنا خواهید شد. روش بازی به اینصورت است که شما باید در خانه های خالی اعداد را از کوچک به بزرگ و برعکس مرتب نمایید. برای انجام این کار می توانید برای بررسی و یافتن سریعتر پاسخ ها می توانید از جدول ارائه شده در بازی استفاده نمایید و با کلیک بر روی ستون ها و خانه های دلخواه مسیر مناسب را پر رنگ نمایید.


۳ - مضرب ها : با انجام این بازی آموزشی شما کاملاً با مفهوم جدول ضرب و همچنین ضریب اعداد مختلف، آشنا خواهید شد. روش کار به این صورت است که ابتدا بر روی هر یک از اعداد کلیک نموده و سپس کادر های خالی را با اعداد مناسب پر کنید و بر روی دکمه تایید کلیک نمایید.


۴- در جستجوی صدف دریایی : با انجام این بازی آموزشی شما کاملاً با مبحث جمع در درس ریاضیات آشنا خواهید شد، روش بازی به این صورت است که ابتدا پاسخ صحیح عبارت ریاضی را در کادر خالی وارد نمایید و سپس بر روی کلید تایید، کلیک نمایید.


۵- Algebra - One On One : این نرم افزار یک بازی جالب ریاضی است که جبر و تابع‌ها را با روش جذاب و سرگرم کننده‌ای آموزش می‌دهد. چند روش متفاوت بازی وجود دارد. در اولین روش تابعی مثل y=2x داده می‌شود که مقدار آن باید محاسبه شود. دومین روش بازی، باید تابع مربوط به نمایش‌های داده شده راانتخاب کنید. در روش سوم هم رابطه را باید کشف کرد و هم تصویر مربوط به تابع را پیدا شود. پس از تجربه کافی در هر سطح می‌توان سطح بازی را تغییر و تجربیات بهتری به دست آمورد. ویژگی مهم این بازی لذت بخش بودنان است که بیش از حد خسته کننده و نه خیلی آسان است. برای انجام بازی می توانید از راهنمایی های خود بازی استفاده کنید که زمان نمایش راهنماها توسط خود کاربر تعریف می‏شود. هر کسی که بازی را تا آخرین سطح انجام دهد احتمالاً انیشتن جدیدی خواهدشد.


۶- دفاع در آسمان : در این بازی آموزشی شما با مبحث مساحت اشکال در ریاضیات آشنا خواهید شد. روش کار به این صورت خواهد بود که ابتدا باید مساحت شکل ها را وارد نموده و سپس دکمه اجرا یا SPACE را فشار دهید. برای مشاهده شکل بعدی دکمه جدید را فشار دهید. مراقب شلیک هایی که از طرف زمین می شوند باشید.


۷- کسر های طلایی : در این بازی آموزشی شما با مبحث ساده کردن کسرها در ریاضیات آشنا خواهید شد. روش کار به این صورت است که ابتدا باید در سطح یک، به هدف مساوی با کسر داخل کادر مشکی شلیک کنید. در سطح دو باید به هدف مساوی با عدد مخلوط داخل کادر مشکی شلیک کنید. فراموش نکنید که شما فقط فرصت ۲۰ شلیک را دارید.


۸-قایم باشک : در این بازی آموزشی شما با مبحث تساوی درصدها و کسرها در ریاضیات، آشنا خواهید شد. روش بازی به این صورت است که ابتدا باید روی برگ ها کلیک کنید تا کسرها و درصدهای مساوی را پیدا کنید. زمان کمتر از ۱۲۰ ثانیه عالی و زمان بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ ثانیه رکورد خوبی است و زمان بین ۱۸۰ تا ۳۰۰ ثانیه متوسط است.


۹ -  شکار دزدان دریایی : در این بازی آموزشی شما با جمع، تفریق، ضرب و تقسیم اعداد اعشاری در ریاضیات آشنا خواهید شد. روش بازی به این شرح است که ابتدا در سطح یک باتوجه به پاسخ روی علامت (؟) کلیک کنید و عمل ضرب یا تقسیم را انتخاب کنید. با کلیک روی دکمه های مربوطه ضریب و یا مقسوم علیه را معلوم نمایید و سپس دکمه اجرا را فشار دهید. در سطح دو پاسخ تقسیم را وارد کنید، سپس کلید اجرا را انتخاب کنید.


۱۰ - معبد چشم عقاب : در این بازی آموزشی شما با ضرب اعداد صحیح در مبحث ریاضیات آشنا خواهید شد. روش بازی به این شرح است که ابتدا برای دست یابی به گنج معبد چشم عقاب، باید اعداد صحیح را از روی علائم محور شناخته و سپس حاصل ضرب ها را وارد کرده و دکمه مربوطه را انتخاب کنید.


۱۱ - سرزمین مین : در این بازی آموزشی شما با جمع اعداد صحیح کسری به کمک محورها در ریاضیات آشنا خواهید شد. منجنیق را در ابتدای بردار و مین را به اندازه طول بردار از آن نقطه حرکت دهید. با استفاده از دکمه های چپ و راست جای مین و دکمه های بالا و پایین جای منجنیق را معلوم کنید. توجه داشته باشید که زمانی اجازه پرتاب دارید که حتماً جای منجنیق درست باشد. سپس برای پرتاب دکمه SPACE را فشار دهید. شما حداکثر برای ۱۰ پرتاب ۵ دقیقه فرصت دارید.


۱۲ - فوتبال اعداد اول و مرکب : در این بازی آموزشی شما با اعداد اول و همچنین اعداد مرکب در ریاضیات آشنا خواهید شد. روش بازی به این صورت است که ابتدا به کمک کلیدهای مکان نما و با قرار دادن مربع قرمز در زیر یا بالای توپ آن را متوقف کنید. سپس با مربع قرمز و باتوجه به عدد هر توپ، آن را به دروازه مربوط به عدد وارد کنید. مراقب سوزنی که به توپ شما نزدیک می شود، باشید. شما فقط ۲۰ توپ و ۵ دقیقه فرصت دارید.


ali بازدید : 87 دوشنبه 17 بهمن 1390 نظرات (0)

آیا میدانستید ریاضی بدلیل اینکه فقط از چهار عمل اصلی ضرب وتقسیم و تفریق و جمع تشکیل شده است به عنوان آسان ترین درس جهان شناخته شده است؟

Armin بازدید : 14 دوشنبه 26 مهر 1395 نظرات (3)

گروهی بین المللی از پژوهشگران اقدام به اجرای یک تحقیق دقیق در مورد جهان هستی قابل مشاهده نموده و چنین برآورد کرده که تعداد کهکشان های موجود در جهان ده برابر باورهای پیشین می باشد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد شما را به خواندن ادامه ی این خبر در بهترین ها در زمین دعوت می کنیم.

اعلام تعداد دقیق کهکشان های موجود در جهان کار سخت و غیرممکنی است. شاید بخشی از علت این عدم آگاهی مربوط به محدودیت های فنی ابزارها و تلسکوپ های امروزی باشد، اما باید وسعت کیهان را نیز در این مورد در نظر گرفت، جهان هستی به اندازه ای بزرگ است که نور ناشی از کهکشان های دور قابل مشاهده از روی زمین نیستند. درنتیجه چیزهایی که می بینیم، جهان قابل مشاهده ی ما را تشکیل داده اما اخترشناسان می دانند هنوز بخش وسیعی وجود داشته که ما قادر به مشاهده ی آن نیستیم.

با این حال این محدودیت ها موجب نومیدی اخترشناسان نشده است. آنها بر اساس تحلیل های تصویرگرهای Deep Field و Ultra Deep Field هابل برآورد کرده حدود ۲۰۰ میلیارد کهکشان در جهان وجود دارند. با اینکه این برآورد بسیار چشمگیر است، اما آمار جدید کیهانی نشان داده شاید اخترشناسان وسعت جهان را دست کم گرفته باشند.

گروه بین المللی از پژوهشگران اقدام به اجرای تحقیقاتی کرده که طی آن از داده های تعدادی از رصدخانه ها و تلسکوپ ها ازجمله هابل در کنار مدل های ریاضیاتی پیشرفته استفاده کرده اند که قادر به تخمین کهکشان های موجود در مناطق غیرقابل مشاهده از جهان می باشند.

با این داده ها، پژوهشگران یک مدل سه بعدی را ایجاد کرده و با آن تعداد کهکشان های موجود در هر دوره ای که تاریخچه ی جهان هستی ما را تشکیل داده اند، برآورد نموده اند.

این گروه به این نتیجه رسیده که تعداد کهکشان های موجود در جهان هستی قابل مشاهده می تواند تا دو تریلیون کهکشان باشد. بخش اعظمی از این کهکشان ها در زیر آستانه ی تشخیص تلسکوپ های امروزی قرار داشته اما با معرفی نسل بعدی تلسکوپ های فضایی و زمینی بسیاری از این کهکشان ها قابل مشاهده می شوند.

کریستوفر کونسلیک از دانشگاه نوتینگهام و سرپرست این گروه تحقیقاتی گفته است: "می توان تصور کرد هنوز بیشتر از ۹۰ درصد کهکشان های موجود در جهان مطالعه نشده اند. چه کسی می داند با کشف این کهکشان ها پس از بکارگیری نسل آینده ی تلسکوپ ها به چه خصوصیات و ویژگی هایی از جهان دست می یابیم؟ در آینده ای نزدیک، تلسکوپ فضایی جیمز وب قادر به مطالعه ی این کهکشان های نامرئی خواهد بود."

Armin بازدید : 35 دوشنبه 26 مهر 1395 نظرات (0)

در رشته ای که ماشین آلات پیچیده منجر به مانورهای پیچیده تر می شوند، سیستمی که صرفا جهت حرکت به یک توپ وابسته باشد در سمت ساده ی طیف قرار می گیرد. ده سال پیش ما با چنین ایده ای آشنا شدیم و اکنون گروه پشت ایده ی اولیه ی Ballbot با سیستمی ساده تر به میدان بازگشته اند. این دستگاه ارتقا یافته، SIMbot نامیده شده و از یک موتور القایی آزمایشی به جای سیستم محرک مکانیکی برای حرکت استفاده می کند که منجر به رباتی با اجزای متحرک کمتر خواهد شد. با ما در بهترین ها در زمین همراه باشید.

ربات اولیه ی Ballbot توسط پروفسور رالف هولیس، پژوهشگر رباتیک دانشگاه کارنگی ملون ساخته شد. این ربات بلند و باریک با قدرت باتری عمل می کرد و یک ربات چندجهتی بود، مشخصاتی که بنا به اعلام سازنده می توانست منجر به همکاری بهتر ربات و انسان در محیط های شلوغ شود.

به دلیل شکل فیزیکی باریک و چالاکی بالایش، این ربات می تواند به راحتی از درگاه ها و از میان وسایل و ابزار عبور کرده و به سادگی از میان راه کنار برود. چندین سال پیش شرکتی با نسخه ای با نام mObi در پی استفاده از این قابلیت های ربات کارنگی ملون بود تا به نظارت بر بیمارستان ها و ادارات بپردازند. این دستگاه همچنین بر تعدادی از Ballbotهای متخصصان رباتیکی ژاپن، سوئیس و اسپانیا نیز تاثیر گذاشت.

اما Ballbotها برای حرکت دادن توپ در پایه ی خود و صاف نگه داشتن ربات، نیاز به بخش های مکانیکی داشته اند. به این ترتیب موتورها باید به تحریک غلطک هایی می پرداختند که برخلاف جهت توپ فشرده می شدند و آن را در جهت مورد نظر حرکت داده و از انحراف بازمی داشتند. این فعالیت بستگی به اطلاعات جمع آوری شده از سنسورهایی که به ردیابی تعادل ربات می پرداختند، داشت.

مایکل شومین، دانشجوی دکترای رباتیک در کارنگی ملون می گوید: "اما کمربندهایی که غلطک ها را هدایت می کردند پس از مدتی کهنه شده و باید تعویض می شدند. و زمانی که این کمربند ها عوض می شدند، سیستم نیاز به کالیره ی مجدد داشت."

به این ترتیب گروه در پی ابزارهای ساده تر مکانیکی جهت به حرکت درآوردن Ballbot بود و در طی این تحقیقات به استفاده از موتورهای القایی تصمیم گرفته شد، موتورهایی که از میدان های مغناطیسی برای تحریک جریان الکتریکی و تولید گشتاور به جای تکیه بر اتصالات الکتریکی استفاده می کنند.

اما اعمال این تکنولوژی به شکل کروی، خود عملیاتی چالش برانگیز بود. درحالیکه این گروه از پیشرفت بدست آمده در این بخش پیش از استفاده از موتورهای القایی کروی (SIM) که می توانند چند درجه ای به جلو و عقب حرکت کرده سخن گفتند، طراحی آنها در ترکیب با نرم افزار و ریاضیات پیشرفته اجازه ی ایجاد موتور های کروی را داده که می توانند آزادانه در هر جهتی بچرخند.

SIM در یک توپ آهنی توخالی درون یک پوسته ی مسی قرار می گیرد. شش استاتور فولادی لایه ای در کنار توپ قرار گرفته و موج های مغناطیسی ایجاد می نمایند که توپ را به آن سمت هدایت می کند. با تغییر جریان های تولید شده از سوی استاتورها، SIIMbot می تواند در جهت های مختلف هدایت شود.

جایگزینی محرک های کمربندی با جریان های الکتریکی از اصطکاک می کاهد و ماشین مورد نظر را بسیار کارآمدتر نموده است. این عمل می تواند در اجرای طولانی مدت از قیمت محصولات نیز بکاهد.

Armin بازدید : 12 دوشنبه 26 مهر 1395 نظرات (0)

در دوره ای که اطلاعات می توانند از طریق شبکه های متصل در سراسر جهان در یک چشم بر هم زدن منتقل شوند، تحویل پیام ها با دست کمی قدیمی به نظر می رسد. اما این دقیقا کاری ست که پاناسونیک در نمایشگاه CEATEC این هفته انجام داده است. این کمپانی به نمایش یک سیستم ارتباطات آزمایشی پرداخت که در آن اطلاعات از یک انسان به انسان دیگر از طریق لمس، انتقال می یابند. با ما در ادامه ی این خبر از بهترین ها در زمین همراه باشید.

در مورد این سیستم هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده، اما بنا به اعلام پاناسونیک این نمونه ی اولیه از تکنولوژی ارتباطات میدان الکتریکی برای انتقال اطلاعات از "اشیا به اشیا، انسان به انسان و انسان به اشیا" استفاده می کند. انتقال داده و شناسایی زمانی که اشیا یا افراد لمس می شوند صورت می گیرد و داده های دیجیتال در یک برچسب منبع که فورا به یک ماژول گیرنده انتقال می یابد، ذخیره می شود.

با این روش می توان با دست دادن به تبادل اطلاعات پرداخت، سیستم نور یک اتاق را با لمس یک لامپ تغییر داد یا با دست گذاشتن روی دستگیره به قفل کردن درب پرداخت. پاناسونیک همچنین اعلام کرده از آنجایی که داده از طریق بدن و نه از طریق هوا منتقل می شود، تبادل ایمن نیز تضمین خواهد شد.

دموهای CEATEC نسبتا ساده و ابتدایی بوده، اما نحوه ی کار این سیستم را نشان می دهند. در حال حاضر خبری مبنی بر ساخت تجاری این تکنولوژی اعلام نشده است.

Armin بازدید : 10 دوشنبه 26 مهر 1395 نظرات (0)

داده های تلسکوپ فضایی هابل به پرده برداشتن از راز ستاره های ظاهرا غیرممکن کمک کرده است. ستاره ی غول پیکر قرمزرنگ V Hydrae نوعی ستاره ی در حال مرگ است که از سمت آن توپ های پلاسمای پرانرژی پرتاب شده و این عمل در ۴۰۰ سال گذشته هر ۸٫۵ سال یکبار صورت گرفته است. داده های جدید نشان می دهند منشا این توپ های آتشین شاید همسایه ی نامرئی این ستاره باشد. با ما در بهترین ها در زمین همراه باشید.

ستاره ی V Hydrae از زمین ما ۱۲۰۰ سال نوری فاصله دارد و یک غول سرخ باستانی به شمار می رود که مدت هاست اغلب سوخت هسته ای خود را سوزانده و در حال سرد شدن و مرگ می باشد. این ستاره حداقل نیمی از جرم خود را به فضا افکنده است تا محوطه ای عظیم ایجاد کند.

از چنین ستاره ی در حال مرگی انتظار چنین عملکرد خارق العاده ای نمی رود، اما طی ۴۰۰ سال گذشته V Hydrae در هر ۸٫۵ سال اقدام به پرتاب توپ های پلاسما می نمود. این توپ ها دو برابر مریخ جرم داشته و با سرعت حدود ۸۰۰,۰۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند. اما سوال اینجاست که V Hydrae چگونه این کار را می کند؟ این عمل بیشتر شبیه به آن است که یک کوه یخ خوبخود آتش بگیرد.

در سال ۲۰۰۲ و همچنین در سال ۲۰۱۱، گروهی به سرپرستی راگاوندرا ساحای از آزمایشگاه پیشرانه ی جت ناسا طی دوره های دو ساله از طیف نگار تصویربرداری تلسکوپ فضایی هابل (STIS) برای بررسی این ستاره استفاده کردند. بر اساس داده های طیفی، رشته ای از توپ های پلاسما با درجه حرارت بیشتر از ۹,۴۰۰ درجه سانتیگراد مشخص شدند.

این گروه بر این باورند دلیل وجود این توپ های پلاسما احتمالا ستاره ی همسایه ی متراکم V Hydrae می باشد که شاید یک کوتوله ی سفید یا یک ستاره ی نوترونی باشد. این ستاره که حول V Hydrae در یک مدار بسیار بیضی شکل در دوره ی زمانی ۸٫۵ سال می چرخد، شاید برای دیدن توسط تلسکوپ بسیار کوچک باشد. این ستاره هر چه به سمت نزدیک ترین نقطه در مدار خود حرکت می کند، در اتمسفر خارجی V Hydrae غوطه ورتر شده و شروع به جذب سریع گازها و موادی که ستاره ی در حال مرگ به بیرون می ریزد، می نماید.

این اقدامات موجب شکل گیری یک صفحه ی پیوسته حول ستاره ی همسایه می شود. ستاره ی ناپیدا پس از جذب مواد بیرون ریخته ی V Hydrae، آنها را به صورت توپ های پلاسمایی بزرگ با سرعت زیاد پرتاب می کند. به دلیل امواج صفحه، جهت توپ ها در نوسان است. این توپ ها با دور شدن از V Hydrae سرد شده و آنقد فاصله می گیرند که دیگر در دید تلسکوپ هابل نباشند.

ساحای گفته است: "این صفحه ی پیوسته بسیار پایدار است زیرا هزاران سال است که بدون از هم پاشی قادر به راه اندازی این ساختارها می باشند. در بسیاری از سیستم های این چنینی، جاذبه گرانشی می تواند باعث شود ستاره ی همسایه در هسته ی ستاره ی غول پیکر سرخ حرکت مارپیچی داشته باشد. اگرچه در نهایت مدار ستاره ی همسایه ی V Hydrae به دلیل از دست دادن انرژی در این ساختار همچنان ناپیدا خواهد بود."

گروه پژوهشی بر این باورند مکانیسم تولید توپ های پلاسمایی که از سمت V Hydrae پرتاب می شوند می تواند به شرح وجود سحابی های پیچیده ی حول ستاره ای در حال مرگ، کمک کند. این گروه در نظر دارد تحقیقات خود مبنی بر بررسی V Hydrae را با استفاده از هابل در کنار رادیوتلسکوپ ALMA ادامه دهند. آلما به جستجوی توپ های پلاسمای قدیمی تر می پردازد که تنها در طیف اینفرارد قابل مشاهده هستند.

Armin بازدید : 22 دوشنبه 26 مهر 1395 نظرات (0)

این روزها با وقوع چندین حادثه ی آتش سوزی باتری اسمارت فون ها، تحقیقات در این زمینه افزایش یافته است. امروز در بهترین ها در زمین در قالب این مطلب می خواهیم به یک پرسش بزرگ بپردازیم که آیا نیازی به تخلیه ی شارژ دوره ای باتری تلفن های همراه برای اجرایی نگه داشتن آنها است یا خیر. با ما همراه باشید.

پرسش این سوال با کمک دنیل آبراهام، یک متخصص باتری لیتیون یون از آزمایشگاه ملی آرگون در شیکاگو داده شده است. وی می گوید:

تلفن های امروزی (و لپ تاپ ها) حاوی باتری های لیتیوم-یون هستند که نیازی به تخلیه ی شارژ دوره ای جهت اجرایی نگه داشتن ندارند. توصیه ی "تخلیه ی دوره ای" مربوط به انواع قدیمی تر باتری ها مانند باتری های قابل شارژ مجدد هیبریدی نیکل-کادمیم و نیکیل-فلز بوده است. در باتری های فوق، یک "اثر حافظه" وجود دارد که در صورت عدم تخلیه ی شارژ دوره ای موجب می شود شارژ کمتری را در خود نگه دارند. اما این ویژگی در مورد باتری های لیتیوم-یون صدق نمی کند.

برای درک بهتر این موضوع شاید بهتر است نحوه ی کار باتری های قابل شارژ مجدد لیتیوم-یون را توضیح دهیم.

یک سلول باتری قابل شارژ مجدد حاوی چهار مولفه ی اصلی است: یک کاتد مثبت، یک آند منفی، یک الکترولیت که اجازه ی جریان لیتیوم یون ها میان آنها را می دهد، و یک عایق که به صورت فیزیکی الکترودها را به منظور محافظت از اتصال کوتاه، جدا می نماید.

زمانی که باتری را شارژ نمایید، جریان ناشی از پریز برق لیتیوم ها را وادار به حرکت از سمت کاتد به آند می کند. این عمل انرژی الکتریکی پریز برق را به انرژی شیمیایی ذخیره شده تبدیل می نماید. زمانی که باتری را از پریز برق جدا و شروع به استفاده از آن کنید، لیتیوم یون ها به سمت کاتد بازمی گردند؛ و انرژی شیمیایی ذخیره شده به جریانی از الکترون ها برای تامین انرژی دستگاه مورد نظر تبدیل می شود.

در سلول های تجاری لیتیوم-یون، گرافیت معمولا مولفه ی فعال موجود در آند است. لیتیوم یون ها خود را میان صفحات گرافن مرتب کرده که موجب انبساط و انقباض آنها می شود. مولفه ی فعال در کاتد معمولا لیتیوم اکسید یا ذرات فسفات هستند. زمانی که سلول شارژ می شود، لیتیوم یون ها از این ذرات جدا می شوند یا در حین دشارژ در آنها قرار می گیرند.

این فرایند استخراج و تعبیه ی لیتیوم که اینترکالیشن نامیده می شود، معمولا ساختار کریستالی ذرات میزبان کاتد یا آند را تغییر نمی دهد. در موقعیت های ایده آل، فرایند درج و جداسازی لیتیوم صددرصد برگشت پذیر است؛ اما در واقعیت برخی از لیتیوم یون ها در واکنش های ناخواسته ای از دست رفته و عملکرد باتری سلولی به تدریج کاهش می یابد.

اثر حافظه در سلول NiCd به شکل گیری و رشد کریستال های کادمیم هیدروکسید در صورت کاملا شارژ نگه داشتن سلول برای مدت زمان طولانی، نسبت داده شده است. دشارژهای دوره ای موجب می شوند کریستال ها اندازه ی اولیه ی خود را حفظ کرده و اغلب این عمل عملکرد سلول را نیز متناسب نگه می دارد. سلول های تجاری لیتیوم-یون فعلی مبتنی بر شیمی اینترکالیشن بوده و به این ترتیب چنین حالت شکل گیری و رشد کریستالی را از خود نشان نمی دهد.

با این حال، پژوهشگران آزمایشگاه های تحقیقاتی در سراسر جهان مشغول فعالیت بر روی شیمی جایگزینی هستند که بتواند انرژی و تراکم قدرت سلول های باتری را افزایش دهد. برخی از این سلول ها مبتنی بر فرایند "تبدیل" به جای فرایند اینترکالیشن هستند. ساختار های کریستالی جدید در طول واکنش تبدیل تشکیل می شوند. هنوز نمی دانیم آیا این سلول های آینده نیازی به تخلیه ی شارژ دوره ای دارند یا خیر.

Armin بازدید : 17 دوشنبه 26 مهر 1395 نظرات (0)

امروزه افراد زیادی از سراسر کره ی خاکی برای بازدید از استون هنج اقدام می کنند اما جالب است بدانید سنگ های شگرف و عجیب این ناحیه از دست سالزبری از مناطق توریستی بین المللی هزاران سال پیش نیز بوده است. با مطالعه و تحقیق دندان های اسکلت های دفن شده در این ناحیه و همچنین پارک ملی پیک دیستریکت و یورکشایر، مشخص شد انسان های باستانی بسیار اهل سفر بوده و در بریتانیا و سراسر قاره ی اروپا به سیر و سیاحت می پرداختند.

این اطلاعات از دندان های پیش تاریخی در جریان فرایندی که تحلیل ایزوتوپ اکسیژن نامیده می شود، بدست آمده است. درواقع، ترکیب ایزوتوپ های اکسیژن در بافت انسان و حیوان، نتیجه ی مصرف غذا و آب است. مینای دندان می تواند اطلاعاتی از محیطی که یک فرد در آن رشد یافته است را نشان دهد.

با توجه به این موضوع که افراد باستانی اغلب به مصرف مواد غذایی و آب محلی می پرداختند، پژوهشگران قادر به مشخص کردن تنوع ایزوتوپ اکسیژن بریتانیا و ایرلند شده و تعیین کردند که دندان های مورد تحقیق مربوط به کدام ناحیه هستند. در این تحقیقات بخش اعظمی از دندان ها با ترکیبات مشابه مربوط به جمعیت محلی بوده، درحالیکه مشخصاتی که با این بخش سازگاری نداشتند، مسافر تشخیص داده شدند.

این گروه به مطالعه ی ۲۶۱ دندان پرداختند که تاریخ اغلب آنها به عصر اولیه ی برنز و مس سنگی یا حدود ۲۵۰۰ تا ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد بازمی گردد و مشخص شد ارزش ایزوتوپ استخوان های یافت شده در قبرستان های مقدس بسیار با هم فرق دارند. این یافته ها نشان داد افراد دفن شده در این مکان ها از بخش های مختلف بریتانیا و اروپا هستند.

دکتر مورا پلگرینی، پژوهشگر ارشد این پروژه گفته است: "تنوعی که در این تحقیقات مشاهده کردیم مورد انتظار بندرها و شهرهای قرون وسطایی می باشد. اما ما نمی دانستیم که در آن زمان افراد در بریتانیا به کدام منطقه سفر می کرده یا از کجا می آمده اند."

این تحقیق به عنوان بخشی از پروژه ی The Beaker People انجام شده است که از سوی دانشمندان دانشگاه های مختلف، موزه ها و سازمان های بریتانیا و اروپا برای مطالعه ی تحرک و جنبش انسان های باستانی در حال پیگیری است. نتایج تحقیقات این گروه در ژورنال Scientific Reports منتشر شده است.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
یکی از بزرگترین وبلاگ با موضوعیت ریاضی شامل بخش ها ومطالب جذاب ومتفاوت طنز ، دانلود ، شگفتی ها ، وغیره
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد قالب این وبلاگ چیست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 150
  • بازدید کلی : 9,221